Client News

AmCham Panel: Role interní komunikace roste, pro české firmy je stále strategičtější

Publikovala:

22. dubna 2015 organizovala Americká obchodní komora v České republice (AmCham) panelovou diskusi o významu interní komunikace pro společnosti a o její strategické roli pro angažovanost zaměstnanců. Protože se rovnováha mezi prací a soukromím stále více mění v integraci pracovního života, přednášející hosté AmCham zdůrazňovali nástroje a prostředky, kterými musejí české společnosti svou interní komunikaci změnit ve strategický nástroj pro svůj zdravý a udržitelný rozvoj. 

Mezi hostujícími řečníky AmCham Panelu byli Biljana Weber, generální ředitelka Microsoft Czech Republic, Stanisláv Gálik, generální ředitel inovačního centra Unifer, Tomáš Novotný, vedoucí interní komunikace Škoda Auto, Petra Lávičková, vedoucí korporátního marketingu & PR CBRE Czech Republic a Petr Sedláček, člen představenstva českého Institutu Interní Komunikace (IIK).

Panelovou diskuzi moderovala Cristina Muntean, konzultantka strategické komunikace, zakladatelka PR agentury Media Education CEE a předsedkyně marketingového výboru AmCham.

Panel Web097

V interní komunikaci se věci hýbou kupředu. Přesto je pokrok pomalý a nás čeká stále dost práce, abychom změnili způsob, jakým společnosti vnímají interní komunikaci - z něčeho, co je jen hezké, ve strategický nástroj pro zlepšení jejich hospodářské výkonnosti,” řekl Petr Sedláček.

Vše je otázkou vedení. Každý vedoucí pracovník by měl být schopen vytvořit poselství, které je autentické a spojuje lidi kolem společné vize,” řekla Biljana Weber, která v české pobočce Microsoft implementuje vizi „Pracuj odkudkoli“. V jejím rámci se Microsoft stěhuje do nových prostor, které plně reflektují flexibilní a mobilní pracovní styl, který umožňují moderní technologie. Stěhování je plánováno na říjen 2015.

Těší nás, když vidíme takové společnosti, jako je Microsoft, nastavovat tón pro inovace v rámci firemního prostředí a interní komunikace. Takový postoj můžeme jedině povzbuzovat a následovat,” řekl Stanisláv Gálik, jehož iniciativa UNIFER spojuje zkušené obchodní mentory a mladé studenty v jedinečných inovativních projektech.

Tomáš Novotný ze Škoda Auto a Petra Lávičková z CBRE Czech Republic mluvili o specificích, klíčové roli a strategické hodnotě interní komunikace ve svých společnostech.

Navíc si Tomáš a Petra šli v tentýž den převzít ocenění za výjimečnou práci v interní komunikaci, která obdrželi v rámci 13. ročníku udílení cen Zlatý středník českého PR Klubu. CBRE Czech Republic mimo jiné organizuje soutěž Zasedací místnost roku, jejímiž vítězi byli v roce 2014 Google, IN-SPIRO a AirBank.

Americká obchodní komora v České republice má na počátku roku 2015 zhruba 400 členů. Přibližně dvě pětiny z nich tvoří malé a středně velké společnosti. AmCham provozuje sedm odborných pracovních skupin: HR, Marketing, Finance, Reality, CSR, Právní a IT výbor. Přístup na akce organizované AmCham jsou pro její členy většinou zdarma. Komora realizuje rozličné akce, od panelových diskuzí po komplexní tréninky, rozvoj podnikání a networking. Organizuje také tradiční Ples ke Dni díkůvzdání, kde získává finanční prostředky pro svůj charitativní projekt Jeden svět, mnoho hlasů. AmCham je zapojena do několika občanských iniciativ, jakými je například Czech Innovation Award. Jednou ročně vydává časopis Best Office, souhrn nejlepších praktik z oblasti strategického řízení lidí a podniku. Publikace je distribuována ve spolupráci s různými obchodními a veřejnými organizacemi zdarma do malých společností a veřejných institucí napříč celou Českou republikou. Téma Best Office ročníku 2015 je angažovanost.

Fotogalerie: AmCham Panel - Internal Communications

Tisková zpráva ke stažení