Client News

Salesforce: 5 tipů pro využití videí v e-mailovém marketingu

Publikovala:

Věděli jste, že máte na dosah ruky nástroj, který zvýší míru prokliku vašich e-mailů až o 300 % a sníží počet odhlášení o 75 %? Není to žádný extra složitý předražený systém, k jehož užívání byste se museli upsat na doživotí. Je to něco, s čím se zcela přirozeně setkáváte každý den.

Autor: Brandon Houston

Zdroj (v angličtině): Salesforce Blog

Video.

Výzkum Forrester i výzkum společnosti Eloqua specializující se na e-mailový marketing shodně potvrdily, že vložené (můžete se setkat i s termínem embedované) video významně zvyšuje výkonnost celé e-mailové kampaně, a to jak u B2B, tak u B2C příjemců.

Nicméně efektivní využívání videa, to v první řadě znamená od začátku změnit to, jak o svém e-mailovém marketingu uvažujete a jak jej realizujete. Pouhé přidání videa k e-mailům, které běžně zasíláte, vám očekávané zvýšení účinnosti nepřinese. 

V čem tkví hodnota dobrého videa

Video působí na více smyslů, a proto byste jej měli využívat k tomu, abyste představovali témata na tato smysly působící – jako například ukázky produktu, nebo náměty, k nimž budou kupující pravděpodobně mít hodně otázek – jako například představení vašich služeb. 

Video využívá barvy, pohyby a zvuky, aby oslovilo divákovy emoce. Právě proto je tak dobře zapamatovatelné, a to je také důvod, proč se stalo nejlepším nositelem sdělení, která mají s potenciálním kupcem rezonovat. 

Pokud jeden obrázek vydá za tisíc slov, minutové video vydá za 1,8 millionu slov, jak dokládá výzkum Forresteru. Při množství konkurentů, kteří se snaží upoutat pozornost vašich potenciálních kupujících, je to příliš vysoké číslo na to, abyste jej jen tak ignorovali.

Ovšem to, že budete vědět, kdy je pravý čas video využít, je pouze polovinou vašeho úkolu. Stále v něm musíte nabídnout kvalitní obsah – bez něj žádné video fungovat nebude.
Připravte video tak, aby vaše e-mailová kampaň skutečně zaujala 

Video není samospasitelné — špatný obsah podaný formou videa stále zůstává špatným obsahem. Při tvorbě vašeho příštího marketingového videa se můžete inspirovat následujícími pěti tipy:

1. Buďte struční. 

Videa pro kampaně, které oslovují největší část vašich potenciálních klientů, (v angličtině se nazývají Top-Of-Funnel neboli TOFU kampaně), by neměla přesáhnout délku 90 vteřin. Svůj produkt nebo službu chcete představit rychle a efektivně ještě předtím, než začne pozornost diváků upadat. 

2. Rychle vyvolejte akci. 

Veškerá vaše videa musejí na závěr obsahovat prvek výzvy k akci (anglicky Call-To-Action), který diváky posune k dalšímu kroku celé kampaně. V opačném případě nebudou diváci po shlédnutí videa vědět, co mají dále dělat, pokud je váš obsah zaujal. 

3. Vložte odkaz. 

Ačkoli většina e-mailových schránek podporuje plnohodnotné vkládání videí do e-mailu, stále jsou klienty používány i ty, které videa nepodporují. Aby si vaše video mohlo prohlédnout co možná nejvyšší množství potenciálních klientů, vložte do e-mailu odkaz, který diváky odvede na externí webovou stránku, na níž bude video také k dispozici. 

4. Nepohřběte jej. 

Pokud video umístíte až na závěr celého e-mailu, riskujete, že vaši potenciální klienti nezarolují ve zprávě až dolů a vůbec si jej nevšimnou. Ujistěte se, že má video ve vašem e-mailu prominentní místo již mezi prvními řádky – tak jej nikdo nepřehlédne. 

5. Řekněte kouzelné slovíčko. 

Výzkum prokázal jednoduché pravidlo: Už jen to, že do předmětu e-mailu napíšete slovo „video“, zvýší poměr zobrazení (otevření) e-mailu o 19 %, zvedne proklikovost o 65 % a sníží počet odhlášení o 26 %. 

To, že se YouTube stal druhým největším internetovým vyhledávačem na světě má svůj důvod: Když dnešní spotřebitelé hledají informace, obracejí svou pozornost na videa. Tím, že video přidáte do svých e-mailových kampaní, vyjdete vstříc způsobu, jakým dnešní publikum nejraději získává informace. 

Obsah, který publikujete, je jako návnada, a pokud už nevíte, jak zvýšit konverze vašich e-mailů, může být klíč právě v použití videa.

Zkusili jste již někdy použít video ve své mailingové kampani? Jaké další taktiky jste využili k tomu, abyste s videi zasílanými prostřednictvím e-mailových kampaní byli úspěšní?

O autoroviBrandon Houston je generálním ředitelem společnosti Switch Video. Ta se specializuje na tvorbu animovaných videí, která zábavným a jedinečným způsobem vysvětlují „jak se co dělá“. Switch Video spolupracuje se společnostmi všech velikostí a vytvořila pro své klienty již více než 450 videí, a to v 10 různých jazycích. Má zákazníky v 15 zemích světa a řadí mezi ně například Facebook, IBM, HP, Bayer a American Express. Pro Brandona se jeho práce stala vášní – pomáhá svým klientům vysvětlovat jejich byznys prostřednictvím videí a podporuje využívání online technologií. Srdečně zve také vás, abyste se s ním spojili na Twitteru.

Podrobnosti o tomto novém trendu digitálního marketingu si můžete v angličtině přečíst zde: stáhněte si e-knihu Salesforce zadarmo

Článek byl redakčně upraven z anglického originálu Triple Your Click-Through Rate.