Client News

Český Skypicker se přes noc změnil ve zlatý důl aerolinií i cestujících hledajících levné lety

Publikovala:

Ze zaprášeného vlakového nádraží vás taxi rychle doveze daleko od horkého a hlučného centra. Zabere to jen pár minut, abyste hladce projížděli úzkými propletenými uličkami lemovanými zelenými kaštany. Možná dokonce zapomenete na to, že jste v Brně, druhém největším městě České republiky. Během posledního desetiletí se Brno stalo jedním z nejdynamičtějších center na mapě středoevropských start-upů a rychle rostoucích společností. Jakmile dosáhnete svého cíle, s úžasem se kolem sebe rozhlédnete. Možná se i taxikáře zeptáte, jestli vás náhodou omylem neodvezl někam jinam. Obvyklá představa o start-upech je ta, že se rodí v tmavých malých garážích nebo obrovských neosobních korporátních open-spacech. Nuže, nová adresa Skypickeru, vyhledávače low-costových letů a jednoho z nejrychleji rostoucích nově vzniklých brněnských společností je cokoli, jen ne tohle.

Oliver Dlouhy 1

Jsme jedna velká rodina a já jsem chtěl, aby tento pocit prostoupil i všechna naše pracovní místa,” říká Oliver Dlouhý, zakladatel Skypickeru, zatímco vás provází tradiční vilou, která se nyní stala ústředím společnosti. Vila je umístěna v sousedství překypujícím aristokratickými starými budovami. Pokud se rozhlédnete po okolí, nepřekvapilo by vás, kdybyste zahlédli tvář některého ze starých brněnských šlechticů, jak se rozhlíží po okolí z některého balkonu obrostlého květinami.

Vcelku to vypadá, že Brno je připraveno nabídnout svým hladovým mladým podnikatelům více, než jen svou historii. Zdá se, že je město rozhodnuto pomoci svým mladým patriotům, aby zde sami vytvořili novou budoucnost.

Výběr z nebe

Skypicker se zrodil před třemi lety z jednoduché myšlenky. „Cestoval jsem se svou přítelkyní a neměli jsme peněz nazbyt. Proto jsme hledali nejlevnější varianty, kterými jsme mohli napojovat jednotlivé lety, ale to nám zabralo velké množství času. Tehdy mne napadlo: kdybychom mohli dělat totéž, ale rychleji a automaticky, mohlo by to spoustě lidí ušetřit dost času i peněz,“ říká Dlouhý.

Skypicker, který byl v českém Obchodním rejstříku registrován 17. dubna 2012, byl původně účastníkem v akcelerátoru StarCube Jihomoravského inovačního centra (JIC). První investici získala společnost od Jiřího Hlavenky, českého podnikatele, a to již během JIC StarCube akcelerace; investice byla ve výši 450 000 Kč.

Skypicker spustila svou činnost v průběhu roku 2014. Poslední získané investice z února 2015 dosáhly výše 25 milionů Kč (925 000 Euro). Na konci roku 2014 měla společnost obrat 40 milionů Kč.

Jak říká Lucie Brešová, finanční ředitelka společnosti, jen v průběhu druhého kvartálu roku 2015 společnost zdvojnásobila počet svých zaměstnanců.

„V roce 2014 jsme dosáhli ročních prodejů ve výši 145 milionů Kč (5,5 milionu Euro). Měsíční prodeje v červnu 2015 byly 161 milionů Kč (5,9 milionu Euro). Od roku 2014 se velikost našeho týmu zdesetinásobila a naše prodeje vzrostly patnáctkrát. Nyní potřebujeme profesionalizovat naše procesy. Vstoupili jsme s naší společností do další fáze a těšíme se na to, co je před námi,“ říká.

Lucie Bresova 1

Skypicker je dobrý pro business

Až do loňského roku vyřizoval požadavek každého klienta osobně Oliver Dlouhý, který je nyní také jedním z business mentorů pro start-upy v JIC. Nicméně od června 2015 začal Skypicker dostávat průměrně 14 000 e-mailů měsíčně. To je důvodem, proč potřeboval najít profesionální řešení pro péči o zákazníky a komunikaci. „Musíme být schopni poskytnout našim zákazníkům tu nejlepší možnou péči. Pouze tato cesta nám může zajistit udržitelný růst,“ říká Zdeněk Komenda, který je ve svých 28 letech viceprezidentem společnosti pro obchodní rozvoj.

Screen Shot 2014 10 23 At 11.09.45

Naším cílem je stát se celosvětovou jedničkou v oboru cestování. S tím jak rosteme, budeme přesvědčovat stále více aerolinií, aby se zapojily do naší platformy. Náš argument je prostý: zvyšujeme jejich prodeje,“ říká.

Zakladatel společnosti Skypicker, Oliver Dlouhý, si je vědom toho, že v rychlém světě nových technologií musí být společnost schopna udržet si svou konkurenční výhodu dlouhodobě. „Víme přinejmenším o třech společnostech, které se snaží kopírovat náš obchodní model. Co však máme my je tříletá zkušenost, inovace, a to, že se cele věnujeme našemu businessu, což nám před konkurencí udržuje dost velký náskok,“ říká. Zároveň je Dlouhý přesvědčen, že sídlo společnosti Skypicker musí zůstat v České republice. „Náš mozek, bavíme-li se o vývoji a strategii, je zde. Nevidíme jediný důvod pro to, stěhovat se kamkoli jinam,“ dodává.

V pátek odpoledne se zaměstnanci společnosti shromažďují na prosluněné terase své vily na zmrzlinovou party / management meeting. Zakladatelé společnosti odpovídají na dotazy jednoduše a věcně. Lidé opouštějí terasu, aby se znovu vrátili ke svým multi-obrazovkovým pracovním místům umístěným v dřevem obloženém obývacím pokoji, který možná kdysi hostil efektní akce vyšších vrstev. Světlé barevné oděvy se mísí s pokrývkami hlavy, tetováním a plechovkami energetických nápojů. Atmosféra horkého letního odpoledne je přerušena pouze lidmi, kteří kolem třetí hodiny přicházejí a odcházejí. „Začíná další směna,“ říká Dlouhý a pokyvuje hlavou, zatímco se spokojeně dívá na svůj tým.

Prohledněte si video-příběh Skypicker:

Autor videa: TDT Studio.